The forest firefighting suit consists of the following components and uses: The forest firefighting suit is designed and developed to be suitable for the behavior of the officers and the conditions of the work area, consisting of a shirt and pants. The material used in the sewing of the suit is aramid fabric, which has the property of being able to prevent the spread of fire, to prevent the officers from burning while performing their duties in the event that the forest fire spreads close to them, which is different from the current suits that cannot prevent fires. The shirt is designed with a mesh on the side of the body to release internal heat so that air can circulate well. The sleeves at the elbows have a support point to prevent contact with the ground or obstacles. The collar has a slot for a portable fan and a fan air circulation channel on the back, which can be turned on while performing forest firefighting duties, helping to prevent the body temperature from getting too hot, reducing the risk of heatstroke. When the fan battery runs out, it can be removed for charging and put back in when needed. The pants are designed with mesh on the inside or in blind spots to release internal heat so that air can circulate well. The pants at the knees have a support point to prevent contact with the ground or obstacles. The forest firefighting suit, consisting of a shirt and pants, has been designed and developed to be able to be produced domestically, reducing imports from abroad
ปัญหาไฟป่าที่ทวีความรุนแรงขึ้นเรื่อย ๆ ส่งผลกระทบในหลายๆด้านโดยเฉพาะผู้ที่พักอาศัยบริเวณใกล้ไฟป่าต้องเผชิญกับปัญหาด้านสุขภาพที่เกิดจากฝุ่น PM2.5 ประกอบกับทางภาครัฐยังขาดแคลนบุคลากรเจ้าหน้าที่ ที่มีความชำนาญในการดับไฟป่า รวมถึงยังขาดชุดดับไฟป่าที่เป็นชุดสามารถกันไฟได้เหมาะสมต่อการดับไฟ เนื่องจากในปัจจุบันชุดที่เจ้าหน้าที่อุทยาน และเจ้าหน้าที่ศูนย์ดับไฟป่า สวมใส่ในการปฏิบัติหน้าที่นั้นเป็นชุดลายพลาง กางเกงกับเสื้อแบบทั่วไป ไม่สามารถปกป้อง หรือกันไฟเมื่อไฟมาถึงระยะประชิดตัวได้ในระดับที่เหมาะสม ซึ่งสาเหตุนี้ส่งผลให้เจ้าหน้าที่บางรายได้รับอันตรายถึงขั้นไฟคลอกได้ ผู้วิจัยจึงได้เล็งเห็นถึงความสำคัญในการออกแบบและพัฒนาชุดดับไฟป่า เพื่อให้เจ้าหน้าที่อุทยาน และเจ้าหน้าที่ศูนย์ดับไฟป่า สามารถสวมใส่ปฏิบัติหน้าที่ได้อย่างปลอดภัย ช่วยลดอุปสรรคในการดับไฟป่าและปฏิบัติหน้าที่ได้อย่างเต็มประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
คณะวิศวกรรมศาสตร์
The presented project topic is Garbage Sorting Systems. The purpose is to study the operation and develop a waste sorting system that can automatically detect the type of waste using a proximity sensor to separate the types of metal and non-metal waste, as well as an ultrasonic sensor to check the amount of waste in the bin. If the amount of waste exceeds the specified amount, the system will send a notification to the communication device connected to the system, such as a smartphone or computer. The operation of the system is designed to increase the efficiency of waste management, reduce the burden of manual waste sorting, and promote recycling. This system can be applied in various places, such as educational institutions or public places, to help reduce the amount of waste that is not properly separated and increase the opportunity to reuse waste.
คณะวิศวกรรมศาสตร์
This project presents an interactive kiosk system designed to facilitate students, staff, and visitors within the university campus. The kiosk provides real-time event updates, news, and university document access via QR codes or email. It integrates a 3D map of the engineering department with navigation assistance, allowing users to locate offices and other facilities efficiently. Additionally, it features a room booking system, enabling users to reserve spaces through an online platform and check in via QR code scanning at the kiosk. By integrating digital technology and smart urban solutions, this system enhances accessibility, campus management, and visitor experience.
คณะวิศวกรรมศาสตร์
The railway brake system usually uses compressed air brake system which uses high-pressure air to press the brake shoe on the surface of the wheel to reduce the speed of the train. Repeated friction generates heat at the contact surface, increasing thermal stress on the cast iron brake shoe. The purpose of this study is to investigate the thermal stress on a prototype of cast iron brake shoe using the finite element method compare the analytical results to the actual brake shoe and redesign a brake shoe prototype to reduce thermal stress. Based on the results of the thermal stress study using the finite element method, it has shown that the location of the thermal stress on the prototype brake shoe according to the location of the crack on the real brake shoe. The brake shoe's design which includes single notch in the center of brake shoe which is can help to reduce thermal stress. The results from this study should be validated with the results from the field test to evaluate both of thermal distribution and braking efficiency in term of braking distances as well.