KMITL Innovation Expo 2025 Logo

The Application of AI Chatbots and Lean Principles to Reduce Waiting Time for Customers and Vendors to Enhance Service Quality

The Application of AI Chatbots and Lean Principles to Reduce Waiting Time for Customers and Vendors to Enhance Service Quality

Abstract

This research aims to reduce the time required to resolve customer issues by focusing on improvements based on lean principles and the application of technology. The researcher conducts the case study at Nexter Digital and Solution Co., Ltd. to enhance workflows, establish new work standards, and integrate Bot technology into the processes to reduce resolution time and set new performance benchmarks for the company. The research proposes key ideas, such as identifying the root cause of problems, reducing redundant processes, implementing Lean methodologies, and applying technology to streamline operations. The research identifies two main issues to be resolved. The first involves addressing customer complaints, where the results show that the average resolution time reduces from 5 days to 3 days, representing a 38% decrease. The second issue involves solving problems for vendors, where the results show that the average response time reduces from 20 minutes to within 1 minute, a 98.5% decrease. The findings from both cases not only improve customer service but also establish a new standard for responding to and resolving internal issues more efficiently.

Objective

ในยุคที่เทคโนโลยีและการแข่งขันทางธุรกิจพัฒนาอย่างรวดเร็ว คุณภาพการบริการเป็นปัจจัยสำคัญที่ทำให้บริษัทเติบโตอย่างยั่งยืน โดยผู้วิจัยได้เล็งเห็นความสำคัญของการยกระดับคุณภาพการบริการเพื่อตอบสนองลูกค้าของทางบริษัท เน็กซเตอร์ ดิจิตอล แอนด์ โซลูชั่น จำกัด โดยประยุกต์ใช้แนวคิด Lean เพื่อลดความสูญเสียในกระบวนการทำงาน พร้อมกับนำเทคโนโลยีบอทเข้ามาช่วยเสริมในการแก้ไขปัญหา ซึ่งช่วยลดเวลาการจัดการปัญหาได้อย่างมีประสิทธิภาพและเพิ่มความพึงพอใจของลูกค้า โดยนำเทคโนโลยีสมัยใหม่ เช่น AI และระบบอัตโนมัติ ยังช่วยให้การทำงานมีความรวดเร็วและแม่นยำ ลดความผิดพลาดจากมนุษย์ อีกทั้งยังช่วยวิเคราะห์ข้อมูลเพื่อการตัดสินใจที่ดีขึ้น จากการศึกษา พบว่าบริษัทยังขาดกระบวนการทำงานที่ชัดเจน มีเวลาเฉลี่ยในการแก้ปัญหาที่ค่อนข้างนาน และพนักงานมีภาระงานที่มากเกินไป การปรับปรุงกระบวนการทำงานจึงเน้นการสร้างผังขั้นตอนที่ชัดเจน ลดเวลาการแก้ไขปัญหาให้เหมาะสม และปรับภาระงานของพนักงานให้เหมาะสม เพื่อลดระยะเวลาการรอคอยและเพิ่มความพึงพอใจให้กับลูกค้า

Other Innovations

MANAGEMENT SYSTEM FOR CHEMOTHERAPY IN CANCER HOSPITALS AND CHATBOT CONSULTATION

คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ

MANAGEMENT SYSTEM FOR CHEMOTHERAPY IN CANCER HOSPITALS AND CHATBOT CONSULTATION

The process of treating cancer patients in the chemotherapy department at Chonburi Cancer Hospital is complicated and inconvenient due to the procedure of submitting blood test results through the personal LINE application of medical staff, which hinders workflow efficiency. Therefore, the researcher has developed a cancer patient management and tracking program in the form of a web-based application and LINE LIFF (LINE Front-end Framework) application to facilitate both medical personnel and patients. The web-based application is designed for medical personnel to monitor, schedule, and collect patient data, while the LINE application is designed for patients to submit blood test results, view appointment schedules, record symptoms after chemotherapy, log their weekly weight, and access a chatbot for consultation. This system is developed based on client-server technology, which enhances data analysis efficiency and supports automated treatment planning. As a result, the cancer treatment process becomes faster, more modern, and more efficient.

Read more
Fundamentals of Managing Technology Ventures

คณะบริหารธุรกิจ

Fundamentals of Managing Technology Ventures

This book introduces basic management concepts that are applicable to technological innovation development. It encompasses various tech settings like Agro & Health tech, in addition to the more commonly referred digital sector.

Read more
Durian Web-based Learning Hub: Online Durian Farming Learning Platform

คณะเทคโนโลยีการเกษตร

Durian Web-based Learning Hub: Online Durian Farming Learning Platform

Efficient durian orchard development requires integrating knowledge, technology, and innovation from farmers and academics to cope with environmental changes and market demands. The Durian Web-based Learning Hub is an online learning platform developed to serve as a central hub for knowledge transfer from experts and as a space for experience exchange among farmers. Users can access learning resources conveniently and continuously. This platform is part of the Innovation Project for Production and Marketing Information Management Innovation for Enhancing the Quality of Durian Production Entering into Premium Markets, supported by the Program Management Unit for Area-Based Development (PMUA)

Read more