KMITL Innovation Expo 2025 Logo

Medical Delivery Drone

Medical Delivery Drone

Abstract

One of the most important aspects of responding to a medical case is the response time. In general, most fatalities are due to the patient not being able to reach the hands of the doctor in time. This also includes the arrival of medical equipment to the scene. The human brain will start to degrade in function after 3 minutes of oxygen starvation which conventional road transportation method first responders presently use is usually unable to reach the site in this golden 3 minutes, resulting in fatalities during transport or before the arrival of first responders at the scene. Therefore, medical equipment transport by fully autonomous aircraft is explored. This is done through drone deliveries which is much quicker than road methods as the equipment could be flown straight to the site as it is not affected by traffic, road conditions, and navigation. In this project, we will explore an aerial delivery system for medical equipment such as Automatic External Defibrillators (AEDs), First aid equipment, and other small requested medical devices. This will be done through a DJI drone platform and their SDK application. The main goal for this project is to decrease the response time by using an autonomous aerial drone to deliver medical equipment.

Objective

หนึ่งในสาเหตุที่ทำให้ผู้ป่วยทั่วโลกเสียชีวิตมากที่สุดเกิดจากสภาวะหรือโรคที่มีอาการที่ไม่สามารถคาดการณ์ได้และเกิดขึ้นอย่างกะทันหัน เช่น โรคหัวใจขาดเลือด โรคหลอดเลือดสมอง และโรคปอดอุดกั้นเรื้อรัง ผู้ป่วยอาจไม่มีสัญญาณว่าต้องการความช่วยเหลือทางการแพทย์ก่อนที่จะเกิดอาการ ซึ่งทำให้ยากในการตัดสินใจว่าต้องการความช่วยเหลือทางการแพทย์หรือไม่ ตัวอย่างหนึ่งของสถานการณ์นี้คือการหยุดหายใจนอกโรงพยาบาล (OHCA) ซึ่งมีเพียง 8.8% ของผู้ป่วยเท่านั้นที่สามารถกลับบ้านได้ หากไม่มีการตรวจติดตามผู้ป่วยหรือการตรวจติดตามคลื่นไฟฟ้าหัวใจอย่างต่อเนื่อง แทบไม่มีวิธีใดที่สามารถทำนายได้ว่าเมื่อใดที่ผู้ป่วยจะเกิดอาการหยุดหายใจ เนื่องจากอาการที่เกิดขึ้นอย่างกะทันหันเหล่านี้ การตอบสนองเพื่อลงมือให้ความช่วยเหลือทางการแพทย์กับผู้ป่วยในที่เกิดเหตุจะต้องทำอย่างรวดเร็วที่สุด เนื่องจากโอกาสในการฟื้นตัวสมบูรณ์จะลดลงอย่างมากเมื่อเวลาการตอบสนองเพิ่มขึ้น โดยปกติแล้ว โอกาสในการรอดชีวิตในกรณี OHCA ที่มีจังหวะการทำงานของหัวใจที่สามารถช็อกได้จะลดลง 10% ต่อหนึ่งนาที หลังจากขาดออกซิเจน สมองของมนุษย์จะเริ่มเสื่อมลงหลังจาก 1 นาที และเข้าสู่สภาวะเสียหายของเซลล์ประสาทในระดับกว้างภายใน 3 นาที ดังนั้น ช่วงเวลา 3 นาทีนี้จึงมีความสำคัญอย่างยิ่ง เนื่องจากความตายจะใกล้เข้ามาในเวลา 5 นาที [5] ด้วยเทคโนโลยีการตอบสนองฉุกเฉินในปัจจุบัน เวลาการตอบสนองนี้กำลังถึงขีดจำกัดเนื่องจากปัจจัยจำกัดขนาดใหญ่อย่างการจราจรติดขัดซึ่งทำให้เวลาการตอบสนองไม่แน่นอน [6] เนื่องจากข้อจำกัดเหล่านี้กับเทคโนโลยีรถพยาบาลและการตอบสนองฉุกเฉินในปัจจุบัน โครงการนี้มีเป้าหมายเพื่อสำรวจตัวเลือกการขนส่งอื่น ๆ โดยเฉพาะการขนส่งทางอากาศโดยใช้ยานพาหนะทางอากาศอัตโนมัติหรือโดรน เมื่อเปรียบเทียบกับการขนส่งทางถนน เส้นทางการขนส่งทางอากาศไม่มีข้อจำกัดเรื่องการจราจรติดขัด และเส้นทางสามารถตรงมากขึ้น โดยข้ามการจราจรและแยกที่หนาแน่นทั้งหมด นอกจากนี้ยังปลอดภัยกว่าในการขนส่งอุปกรณ์ เนื่องจากมีปัจจัยที่หยุดการขนส่งน้อยลง สิ่งนี้จะช่วยปรับปรุงเวลาการตอบสนองของอุปกรณ์ต่าง ๆ เช่น AEDs EpiPens และชุดปฐมพยาบาล ซึ่งสามารถใช้งานได้โดยทุกคนในพื้นที่ใกล้เคียง สิ่งนี้อาจถือว่าเป็นการช่วยชีวิตที่สำคัญ

Other Innovations

Smart system for tracking raising rate of crickets using infrared camera

คณะวิทยาศาสตร์

Smart system for tracking raising rate of crickets using infrared camera

In raising crickets for meat consumption, the growth rate and growth period of crickets are important data used to identify the number of crickets per breeding area at each age. Therefore, the researcher has an idea to create a system for monitoring the growth rate of crickets in a closed system using an infrared camera combined with computer image processing to study the growth and identify the growth period of crickets at each age in order to obtain knowledge that can be disseminated to farmers to improve the breeding process for maximum efficiency.

Read more
The Study Thermal Behavior Modeling of Brake Shoes in a Freight Train

คณะวิศวกรรมศาสตร์

The Study Thermal Behavior Modeling of Brake Shoes in a Freight Train

The railway brake system usually uses compressed air brake system which uses high-pressure air to press the brake shoe on the surface of the wheel to reduce the speed of the train. Repeated friction generates heat at the contact surface, increasing thermal stress on the cast iron brake shoe. The purpose of this study is to investigate the thermal stress on a prototype of cast iron brake shoe using the finite element method compare the analytical results to the actual brake shoe and redesign a brake shoe prototype to reduce thermal stress. Based on the results of the thermal stress study using the finite element method, it has shown that the location of the thermal stress on the prototype brake shoe according to the location of the crack on the real brake shoe. The brake shoe's design which includes single notch in the center of brake shoe which is can help to reduce thermal stress. The results from this study should be validated with the results from the field test to evaluate both of thermal distribution and braking efficiency in term of braking distances as well.

Read more
Mistake in the First Teleportation Experimental

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ

Mistake in the First Teleportation Experimental

The concept for this work came from my curiosity about what would happen if, during interdimensional travel in space, a teleportation system were used. This system involves removing matter from one point and transferring it to another while maintaining its original state. If an error occurs and the matter is recreated or fused together, it could result in an experimental creature merging with the spacecraft. I choose the tardigrade as the first experimental subject for teleportation because the water bear has already been sent into space and survived. Therefore, I thought that if we were to actually test this teleportation system, the tardigrade would likely be one of the creatures chosen for experimentation.

Read more