
One of the most important aspects of responding to a medical case is the response time. In general, most fatalities are due to the patient not being able to reach the hands of the doctor in time. This also includes the arrival of medical equipment to the scene. The human brain will start to degrade in function after 3 minutes of oxygen starvation which conventional road transportation method first responders presently use is usually unable to reach the site in this golden 3 minutes, resulting in fatalities during transport or before the arrival of first responders at the scene. Therefore, medical equipment transport by fully autonomous aircraft is explored. This is done through drone deliveries which is much quicker than road methods as the equipment could be flown straight to the site as it is not affected by traffic, road conditions, and navigation. In this project, we will explore an aerial delivery system for medical equipment such as Automatic External Defibrillators (AEDs), First aid equipment, and other small requested medical devices. This will be done through a DJI drone platform and their SDK application. The main goal for this project is to decrease the response time by using an autonomous aerial drone to deliver medical equipment.
หนึ่งในสาเหตุที่ทำให้ผู้ป่วยทั่วโลกเสียชีวิตมากที่สุดเกิดจากสภาวะหรือโรคที่มีอาการที่ไม่สามารถคาดการณ์ได้และเกิดขึ้นอย่างกะทันหัน เช่น โรคหัวใจขาดเลือด โรคหลอดเลือดสมอง และโรคปอดอุดกั้นเรื้อรัง ผู้ป่วยอาจไม่มีสัญญาณว่าต้องการความช่วยเหลือทางการแพทย์ก่อนที่จะเกิดอาการ ซึ่งทำให้ยากในการตัดสินใจว่าต้องการความช่วยเหลือทางการแพทย์หรือไม่ ตัวอย่างหนึ่งของสถานการณ์นี้คือการหยุดหายใจนอกโรงพยาบาล (OHCA) ซึ่งมีเพียง 8.8% ของผู้ป่วยเท่านั้นที่สามารถกลับบ้านได้ หากไม่มีการตรวจติดตามผู้ป่วยหรือการตรวจติดตามคลื่นไฟฟ้าหัวใจอย่างต่อเนื่อง แทบไม่มีวิธีใดที่สามารถทำนายได้ว่าเมื่อใดที่ผู้ป่วยจะเกิดอาการหยุดหายใจ เนื่องจากอาการที่เกิดขึ้นอย่างกะทันหันเหล่านี้ การตอบสนองเพื่อลงมือให้ความช่วยเหลือทางการแพทย์กับผู้ป่วยในที่เกิดเหตุจะต้องทำอย่างรวดเร็วที่สุด เนื่องจากโอกาสในการฟื้นตัวสมบูรณ์จะลดลงอย่างมากเมื่อเวลาการตอบสนองเพิ่มขึ้น โดยปกติแล้ว โอกาสในการรอดชีวิตในกรณี OHCA ที่มีจังหวะการทำงานของหัวใจที่สามารถช็อกได้จะลดลง 10% ต่อหนึ่งนาที หลังจากขาดออกซิเจน สมองของมนุษย์จะเริ่มเสื่อมลงหลังจาก 1 นาที และเข้าสู่สภาวะเสียหายของเซลล์ประสาทในระดับกว้างภายใน 3 นาที ดังนั้น ช่วงเวลา 3 นาทีนี้จึงมีความสำคัญอย่างยิ่ง เนื่องจากความตายจะใกล้เข้ามาในเวลา 5 นาที [5] ด้วยเทคโนโลยีการตอบสนองฉุกเฉินในปัจจุบัน เวลาการตอบสนองนี้กำลังถึงขีดจำกัดเนื่องจากปัจจัยจำกัดขนาดใหญ่อย่างการจราจรติดขัดซึ่งทำให้เวลาการตอบสนองไม่แน่นอน [6] เนื่องจากข้อจำกัดเหล่านี้กับเทคโนโลยีรถพยาบาลและการตอบสนองฉุกเฉินในปัจจุบัน โครงการนี้มีเป้าหมายเพื่อสำรวจตัวเลือกการขนส่งอื่น ๆ โดยเฉพาะการขนส่งทางอากาศโดยใช้ยานพาหนะทางอากาศอัตโนมัติหรือโดรน เมื่อเปรียบเทียบกับการขนส่งทางถนน เส้นทางการขนส่งทางอากาศไม่มีข้อจำกัดเรื่องการจราจรติดขัด และเส้นทางสามารถตรงมากขึ้น โดยข้ามการจราจรและแยกที่หนาแน่นทั้งหมด นอกจากนี้ยังปลอดภัยกว่าในการขนส่งอุปกรณ์ เนื่องจากมีปัจจัยที่หยุดการขนส่งน้อยลง สิ่งนี้จะช่วยปรับปรุงเวลาการตอบสนองของอุปกรณ์ต่าง ๆ เช่น AEDs EpiPens และชุดปฐมพยาบาล ซึ่งสามารถใช้งานได้โดยทุกคนในพื้นที่ใกล้เคียง สิ่งนี้อาจถือว่าเป็นการช่วยชีวิตที่สำคัญ

คณะอุตสาหกรรมอาหาร
This research investigates active packaging films made from polyvinyl alcohol (PVA) and nanocellulose fibers (NFC), incorporating silver nanoparticles (AgNPs) synthesized from Terminalia chebula extract, which possesses antibacterial and antifungal properties. The developed films were tested for their mechanical properties, microbial inhibition, and biodegradability. The results showed that the addition of AgNPs from Terminalia chebula enhanced product protection and effectively extended the shelf life of strawberries while being environmentally friendly.

คณะเทคโนโลยีการเกษตร
Threadfin breams is an economically important fish that can be found in fisheries in both the Gulf of Thailand and Andaman Sea and is cheap. In addition, the consumption of raw fish as sashimi is increasingly popular in Thailand. Therefore, it is necessary to promote its consumption to increase its value. This study investigated the preservation of threadfin breams (N. furcosus) for raw or sashimi consumption. The preservation of threadfin breams consisted of Ikejime (K) and cold seawater (S) methods, and the preservation of the fish by Gutting (G) and whole (W) and storing for 3 days on ice (I) or in a refrigerator (F). The freshness quality of threadfin breams was evaluated by sensory, physicochemical (TVB-N, TMA-N and pH), freshness index (Ki-value) and microbiological methods. It was found that after being stored for 3 days, the KGF group of threadfin breams had the highest overall sensory score, which was 8.36±0.80 points, and the KWI, SWI and SWF groups of threadfin breams had the lowest overall sensory scores, which were 8.13±0.77, 8.13±0.77 and 8.13±0.81 points, respectively. And the overall sensory scores of all experimental groups of fish increased significantly (p<0.05). The TVB-N value of threadfin breams in KGF group had the lowest TVB-N value, which was 1.37±0.93 mg nitrogen/100 g sample. The threadfin breams in SGI group had the highest TVB-N value, which was 2.36±1.15 mg nitrogen/100 g sample. The TVB-N of fish in all experimental groups increased significantly (p<0.05). The TMA-N value of threadfin breams in KGF group had the lowest TMA-N value, which was 1.56±0.88 mg nitrogen/100 g sample. The threadfin breams in SWF group had the highest TMA-N value, which was 2.17±1.22 mg nitrogen/100 g sample. The TMA-N of fish in all experimental groups increased significantly (p<0.05). The pH value of threadfin breams in KGF group had the lowest pH value, which was 6.40±0.12. The threadfin breams in SWF group had the highest pH value, which was 6.78±0.25. The pH of fish in all experimental groups increased significantly (p<0.05). Ki value The threadfin breams in KGF group had the lowest Ki value, which was 9.05±0.73%. The threadfin breams in KWI group had the highest Ki value, which was 12.88±4.19%. The Ki value of all experimental groups of fish increased without statistical significance (p>0.05). In terms of freshness quality in microbiology, it was found that in all experimental groups, Salmonella spp., S. aureus, B. cereus, C. perfringens and E. coli were found in all experimental groups of threadfin breams. All types of microorganisms in all groups of threadfin breams increased with statistical significance (p<0.05). When compared with the freshness quality criteria in terms of sensory, chemical, physical, freshness index and microbiology, it was found that all groups of threadfin breams were very fresh and suitable for raw consumption during the preservation and storage for 3 days. After 3 days of storage, the threadfin breams should be consumed cooked because the freshness quality of the fish is not suitable for raw consumption due to the increase in various parameters. The increase in various parameters is due to the deterioration of the fish and the activities of microorganisms. Therefore, threadfin breams is suitable to promote raw consumption within 3 days of storage. In addition, fish preservation, especially by Ikejime method, then cutting open the belly and storing in the refrigerator, can help improve the freshness of the fish. The results of this study can be used to develop techniques for preserving fish after capture for fishermen and can promote the increase in the value of threadfin breams in the future.

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
This research aims to study the guidelines and develop a prototype of an application for public transport users to plan their journey and increase safety in using different types of public transport to travel to King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. The objectives are as follows: 1) To study the factors of user experience (UX) and user interface (UI) design that affect the users of the application for using public transport. 2) To study the needs of users of public transport applications who must travel to King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. 3) To present the guidelines for designing the user experience (UX) and user interface (UI) and to produce a prototype of the application for using public transport to travel to King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. The research includes a review of the literature on User Experience (UX) and User Interface (UI) design, as well as a look at examples of public transportation applications and pick-up sites near King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. This study is based on qualitative research. There are examples of employing relevant applications during the interview. The target audience is students aged 18 to 35 who will give prototypes for application development to satisfy their requirements. Provide information that is actually useful to users. The research results found that the public transport vehicles that the target group used the most were the Songthaew (the pick-up truck), train, airport rail link, motorcycle taxi, taxi, and bus, respectively. Users were concerned about various safety issues and wanted to design features to increase safety and confidence in using public transport vehicles for students, such as sending locations to relevant officials in the event of an emergency or when assistance was needed, and important information about public transport vehicles that students needed, such as calculating prices, calculating travel times, bus schedules, official and clear pick-up and drop-off points, bus routes, driver registration, suggestions or route recommendations, and the time of public transport vehicles arriving at the point where users were waiting, etc. The guidelines for designing the User Experience (UX) were presented from the analysis of the target group's data, which was a prioritization of the features of the menu for recording frequently used routes, a menu showing nearby pick-up points, a menu for searching for routes and selecting using various user constraints, such as calculating travel prices or travel times, and a menu that could set fonts and color modes to support a variety of users. This was because the study of user needs for fonts found an equal demand for Thai fonts with looped (Looped font) and without looped (Loopless font), as well as a study of the application's color requirements, which required both light and dark colors to be displayed in approximately equal amounts. This includes the design of the user interface (User Interface) by designing symbols that allow users to access the desired information quickly without confusion.