KMITL Expo 2026 LogoKMITL 66th Anniversary Logo

JALA (Jasmine Rice Wax Candle)

JALA (Jasmine Rice Wax Candle)

Abstract

JALA is a brand that established a business around jasmine rice wax scented candles with the aim of addressing the stress people face in everyday life. The brand utilizes "Aromatherapy" to help relax the mind and alleviate stress. The scented candles made from jasmine rice wax are an innovative product, distinguished by their clean burn, safety for users and the environment, and high vitamin E content that nourishes the skin. They also retain a unique fragrance that provides true relaxation. JALA aims to offer products that blend traditional Thai elements with modern design, making their scented candles not only therapeutic but also a reflection of Thai culture and modern identity. The brand caters to health-conscious and environmentally aware consumers.

Objective

ผู้คนในยุคปัจจุบันเจอกับสภาวะที่กดดันจากการเรียน การทํางาน ซึ่งทําให้เกิดการเหนื่อยล้าในแต่ละวัน จนเกิดเป็นความเครียดสะสม ทางแบรนด์ได้เล็งเห็นถึงปัญหานี้ จึงหยิบยกการบําบัดความเครียดด้วยกลิ่น ซึ่งเป็นศาสตร์ของ “สุคนธบําบัด” หรือที่รู้จักกันอย่างแพร่หลายในชื่อ อโรมาเธอราพี (Aromatherapy) ซึ่งเป็นการบําบัดจากความรู้สึกของการรับกลิ่น การได้รับกลิ่นที่ผ่อนคลายสามารถเยียวยาทางจิตใจ และปรับปรุงอารมณ์ให้ดียิ่งขึ้นอีกทั้งทางแบรนด์ได้ใช้ผลิตภัณฑ์ที่เป็นธรรมชาติ โดยเทียนหอมที่วางจำหน่ายทั่วไปมักทำจากพาราฟิน ซึ่งมีสารเคมีอันตราย และเทียนหอมที่มีราคาอยู่ในระดับกลางถึงสูงมักนิยมใช้ไขถั่วเหลืองที่เป็นสินค้านำเข้าจากต่างประเทศ ทั้งนี้ทั้งนั้นเพื่อสร้างความแตกต่างจากสินค้าประเภทเดียวกันในตลาด ทางแบรนด์จึงเลือกใช้ไขข้าวหอมมะลิ ซึ่งเป็นวัตถุดิบที่ไม่เพียงแต่หาได้จากธรรมชาติ แต่ยังเป็นนวัตกรรมจากฝีมือคนไทย วัตถุดิบนี้นอกจากจะช่วยลดการพึ่งพาวัตถุดิบนำเข้าแล้วยังเป็นการยกระดับคุณค่าและเอกลักษณ์ของสินค้า นอกจากการเลือกใช้วัตถุดิบที่มีคุณภาพแล้ว ทางแบรนด์ยังมุ่งเน้นการเพิ่มมูลค่าสินค้าด้วยการนำเสนอความเป็นไทยในรูปแบบใหม่ที่ทันสมัยและเข้าถึงได้ง่ายในสไตล์ "ไทยโมเดิร์น" ให้ความสำคัญกับการออกแบบที่มีความสวยงามและแฝงไปด้วยความเป็นไทยอย่างมีสไตล์

Other Innovations

"Green and Smart City Innovation"+“APOLE” Cultural Product Design

คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี

"Green and Smart City Innovation"+“APOLE” Cultural Product Design

"Green and Smart City Innovation" is a concrete integration of social innovation and innovation for smart city in Chiang Rai Province with an interdisciplinary collabarative learning approach based on the research and development of learning in the area by the community. Project Title : “APOLE” Cultural Product Design: The Cultural Product Design Beyond. “City development that aims to improve the quality of life By increasing the efficiency of service city ​​management cost reduction and use of resources Emphasis is placed on the participation mechanisms of the public sector, private sector, public sector, and academic sector. Under the concept of developing a livable, modern, sustainable city that provides citizens in the city with a good quality of life. by leveraging technology and innovation as tools” to move towards a Smart City in the future The government sector uses technology as a driving force. Emphasis is placed on creating an infrastructure system. (Infrastructure) to be consistent with the living conditions of local people. By laying down telecommunications infrastructure, smart poles, arranging electrical wires and grounding communication cables. Installation of intelligent CCTV systems, air quality improvement, Internet of Things (IoT) devices, and Internet of Things (IoT) technology control systems, which help improve people's quality of life so that they can live with more quality.

Read more
The increasing of quality and value-added product of mango : Case study of mango (Mangifera indica L.)

วิทยาลัยเทคโนโลยีและนวัตกรรมวัสดุ

The increasing of quality and value-added product of mango : Case study of mango (Mangifera indica L.)

-

Read more
Design of Feature "BAAC Good Worker" in Line OA BAAC Family

คณะเทคโนโลยีการเกษตร

Design of Feature "BAAC Good Worker" in Line OA BAAC Family

Currently, Thailand is facing the issue of an aging agricultural workforce and a shortage of labor. The hiring process for agricultural workers is primarily based on word-of-mouth within a limited, narrow area. This may have indirect negative effects in various aspects, such as the lack of basic selection criteria (experience, skills), budget control, and hiring processes. As a result, the idea of creating a job platform specifically for farmers was conceived.Currently, Thailand is facing the issue of an aging agricultural workforce and a shortage of labor. The hiring process for agricultural workers is primarily based on word-of-mouth within a limited, narrow area. This may have indirect negative effects in various aspects, such as the lack of basic selection criteria (experience, skills), budget control, and hiring processes. As a result, the idea of creating a job platform specifically for farmers was conceived.

Read more