Design and Development of a Remote Battery Management System This research focuses on the design and development of a battery management system that enables remote monitoring and control, allowing users to customize battery cell properties as needed. The system is specifically designed for use with graphene battery cells and can be effectively applied to alternative energy systems for residential use.
1. เพิ่มประสิทธิภาพการจัดการพลังงาน – ระบบบริหารจัดการแบตเตอรี่ที่สามารถควบคุมและมอนิเตอร์ระยะไกลช่วยให้สามารถจัดการพลังงานได้อย่างมีประสิทธิภาพ ลดการสูญเสียพลังงาน และเพิ่มอายุการใช้งานของแบตเตอรี่ 2. รองรับเทคโนโลยีแบตเตอรี่กราฟีน – แบตเตอรี่กราฟีนมีศักยภาพสูงในการเก็บพลังงานและมีอายุการใช้งานยาวนาน โครงการนี้ช่วยทดสอบและพัฒนาการนำแบตเตอรี่กราฟีนไปใช้ในระบบพลังงานทางเลือก 3. เพิ่มความสะดวกและความปลอดภัยในการใช้งาน – การควบคุมและมอนิเตอร์แบตเตอรี่จากระยะไกลช่วยลดความเสี่ยงจากการเกิดปัญหาทางเทคนิค เช่น การชาร์จไฟเกินหรืออุณหภูมิสูงเกินไป ทำให้ระบบมีความปลอดภัยมากขึ้น 4. ส่งเสริมการพัฒนาเทคโนโลยีภายในประเทศ – โครงการนี้ช่วยสนับสนุนการพัฒนาเทคโนโลยีแบตเตอรี่และระบบบริหารจัดการพลังงานภายในประเทศ ลดการพึ่งพาเทคโนโลยีจากต่างประเทศ และเพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขันด้านพลังงาน
คณะอุตสาหกรรมอาหาร
Fish gelatin is increasingly recognized as an alternative source of gelatin, but its use has been limited due to weak gelling properties. To address these issues, the effect of furcellaran, a gelling agent, was examined at various levels (25-100% FG substitution) on the structural and physicochemical properties of FG gels. As the amount of FUR increased to 25%, the FG/FUR gel showed improved hardness and gel strength (P<0.05). Additionally, increasing FUR levels led to higher gelling and melting points, showing a dose-dependent relationship. Microstructural analysis revealed that adding FUR created a denser gel network with smaller gaps. SAXS scattering intensities also increased as FUR concentration rose. Overall, adding FUR improved the gelling properties of FG without negatively affecting springiness and syneresis, enhancing gel strength and gelling temperature.
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
-
คณะวิศวกรรมศาสตร์
This project focuses on developing a test device for an AC charger for electric vehicles according to the IEC 61851-1 Annex A standard by simulating the test circuit inside an electric vehicle according to the standard to test the operation of the AC charger. The test topic is related to the communication between the electric vehicle and the charger via a Pulse Width Modulation (PWM) control circuit system and creating an operation manual (WI) to prepare for testing in accordance with ISO/IEC 17025 standards, which are general requirements for laboratory capabilities in conducting tests and/or calibrations. The overall picture of this project is to develop test equipment and create an operation manual by collecting knowledge and various devices and then comparing the data to meet the abovementioned standards to test the Type II AC charger in each state. The test equipment consists of a communication part between the test equipment and the AC charger using a PLC S7-1200 and an HMI to control the operation of the switches in the test equipment circuit, including controlling parameters and displaying results. The equipment used to measure values is an oscilloscope and a multimeter that have undergone a calibration process to comply with the specified standards.