The design and development of an electric locomotive for the TRRN Railway Challenge 2025 aims to enhance learning potential and apply various theories in practical settings. The focus is on developing the locomotive to pass various tests, including acceleration, automatic braking system, noise, vibration, energy consumption, and durability throughout the competition. Additionally, the project helps improve skills in writing engineering design reports, which enables students to develop their analytical and discussion abilities in order to successfully complete each test according to the competition rules.
การแข่งขัน TRRN Railway Challenge เป็นเวทีที่เปิดโอกาสให้ทีมนักศึกษาและวิศวกรรุ่นใหม่จากทั่วโลกได้ออกแบบและพัฒนาหัวรถจักรไฟฟ้าขนาดเล็กเพื่อนำไปแข่งขันภายใต้เงื่อนไขและข้อกำหนดที่กำหนดไว้ การแข่งขันนี้จัดขึ้นเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้เชิงปฏิบัติการและการพัฒนาทักษะทางวิศวกรรมระบบราง ซึ่งเป็นอุตสาหกรรมที่มีบทบาทสำคัญต่อการขนส่งและพัฒนาโครงสร้างพื้นฐานของประเทศต่างๆ 1. พัฒนาศักยภาพนักศึกษาและวิศวกรรุ่นใหม่ ส่งเสริมการเรียนรู้และการประยุกต์ใช้ความรู้ด้านวิศวกรรมระบบรางในสถานการณ์จริง สร้างโอกาสให้ผู้เข้าร่วมฝึกฝนการทำงานเป็นทีมและการแก้ปัญหาอย่างเป็นระบบ ยกระดับมาตรฐานเทคโนโลยีระบบราง 2. ช่วยให้เกิดนวัตกรรมใหม่ในการออกแบบและพัฒนาหัวรถจักรไฟฟ้า กระตุ้นให้เกิดการพัฒนาเทคโนโลยีที่มีประสิทธิภาพสูงขึ้น เช่น ระบบควบคุมอัตโนมัติและการใช้พลังงานอย่างคุ้มค่า 3. เสริมสร้างความสามารถในการแข่งขันในระดับสากล เปิดโอกาสให้นักศึกษาและวิศวกรได้แสดงศักยภาพในเวทีระดับโลก เพิ่มขีดความสามารถของประเทศในการพัฒนาอุตสาหกรรมระบบรางและเทคโนโลยีที่เกี่ยวข้อง 4. เชื่อมโยงความรู้ทางทฤษฎีกับการปฏิบัติจริง ผู้เข้าร่วมจะได้ฝึกฝนทักษะการออกแบบ การวิเคราะห์ และการทดสอบหัวรถจักร ช่วยให้เกิดความเข้าใจเชิงลึกเกี่ยวกับปัจจัยที่ส่งผลต่อสมรรถนะของหัวรถจักร เช่น อัตราเร่ง ระบบเบรก เสียงรบกวน และความทนทาน
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
-
คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี
This study aims to develop a board game on mushrooms production with cooperative learning and to examine its effects on the learning achievement of third-year vocational certificate students in the mushroom production course. The research instruments included a board game designed using the Educational Boardgame Design Canvas framework, comprising 60 cards (7 main cards, 24 secondary cards, and 29 additional cards). The board game was implemented alongside the Learning Together (LT) cooperative learning approach, following the ASSURE Model for instructional media design. Pre- and post-tests, along with a satisfaction questionnaire, were used to assess student performance and engagement. The findings revealed a statistically significant improvement at the .05 level in students' learning achievement before and after using the board game. At Ratchaburi College of Agriculture and Technology, the post-test mean score was 16.00, compared to a pre-test mean score of 12.50. Student satisfaction with the learning approach was at the highest level, with an average satisfaction score of 4.69. To further refine and expand the study, the board game was also implemented at the Uthai Thani College of Agriculture and Technology, where similar improvements were observed. The post-test mean score increased to 11.21, compared to a pre-test mean score of 7.48, confirming the research hypothesis. Student satisfaction at Uthai Thani College of Agriculture and Technology was also high, with an average satisfaction score of 4.39. These results suggest that integrating board games with cooperative learning effectively enhances student achievement and engagement in agricultural education.
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
A Photographic series that expresses the abstract states of myself, towards the question of existence that results from being surrounded by expectations of both surrender and freedom of expression, this series focuses on my own subjectivities in order to bring back memories of almost forgotten feelings and make them clear once more.