Nowadays, automobiles are the most widely used form of transportation. This increases the risk of accidents. Therefore, car users prefer to get insurance to reduce the risk in the event of an accident. As for the insurance company, the company will be responsible for damages according to the conditions of the policy. One of the duties of a company's claims department is to procure spare parts to control costs. However, in the case of compensation, there may be erroneous operations, such as ordering the wrong parts or ordering more than necessary. Currently, insurance companies do not have a very efficient management system. This research aims to develop a system for managing and storing automobile parts for insurance companies. The system is designed to be able to track the status of spare parts from storage to disbursement. It uses barcode technology to increase accuracy and reduce errors in data recording. Such a system will help insurance companies manage spare parts systematically, reduce unnecessary costs, and increase efficiency in providing services.
การประกันภัยเป็นที่นิยมมากในปัจจุบัน บริษัทประกันจึงจำเป็นที่จะต้องปรับตัวรับมือกับกรมธรรม์ที่มากขึ้นในทุกๆปี ทำให้จะต้องมีระบบในการรองรับและจัดการต่างๆ ซึ่งในหน่วยงานของสินไหมรถยนต์เอง ก็ต้องมีระบบและการจัดการที่มีประสิทธิภาพเช่นกัน และหนึ่งในนั้นคืองานระบบภายในและระบบภายนอกที่เกิดจากความต้องการของสาขาต่างๆของบริษัท และคู่ค้าสัญญาในเครือ ซึ่งทำให้เกิดระบบขึ้นมา ได้แก่ ระบบจัดการและจัดเก็บอะไหล่
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
Interior Architecture Design Project: A Halal Restaurant Integrating the Culture of Songkhla, Thailand
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
This work got the idea of bringing the car culture of Thai teenagers to present in a new way through our perspective. Create characters and bring various elements within the culture to combine with what we like. Whether it's stickers, posters and band shirts with acrylic paint techniques.
คณะอุตสาหกรรมอาหาร
The study investigated the extraction of astaxanthin-rich oil from shrimp waste biomass, a valuable byproduct rich in functional lipids and proteins. Wet rendering has long been an inexpensive method to extract oil, however the high temperatures and long cooking times negatively affect the amount of astaxanthin. On the other hand, the study looked into employing deep eutectic solvent as a green solvent and combining a wet rendering process with high-shear homogenization and high-frequency ultrasound-assisted extractions. DES-UAE at 60% amplitude and wet rendering at 60 °C were found to be the ideal conditions, as were DES-HAE at 13,000 rpm and wet rendering at 60 °C. With a notable increase in oil yields of 16.80% and 20.12%, respectively, and improved oil quality (lower acid and peroxide values) in comparison to the conventional wet rendering, experimental validation validated the effectiveness of the DES-HAE and DES-UAE procedures. DES-UAE notably raised the amount of astaxanthin. This study demonstrates that DES-HAE and DES-UAE are quicker, lower-temperature substitutes for obtaining premium, astaxanthin-rich shrimp oil, resulting in more effective use of this priceless byproduct.