With the current cost of living situation in Thailand continuously rising, many recent graduates face challenges in managing their expenses in alignment with the increasing living costs. Food expenses, even for common street food, continue to surge with no sign of decreasing, despite improvements in raw material costs. Pay-Attention is a website platform designed to help recent graduates gain insights into managing and optimizing their food expenses effectively. It provides guidance on how to spend wisely, ensuring cost-effectiveness while maintaining adequate daily nutritional intake, without falling into monotonous eating habits.
ด้วยสถานการณ์ “ค่าครองชีพ” ของประเทศไทยในปัจจุบันมีแนวโน้มพุ่งขึ้นสูงเรื่อยๆ นับตั้งแต่ ยุคหลังโควิด-19 แต่ฐานเงินเดือนและรายได้ของนักศึกษาจบใหม่ ก็ยังคงมีฐานเริ่มต้นเหมือนเดิม ไม่ต่างจากหลายปีก่อน เป็นผลทำให้ประชากรที่พึ่งสำเร็จการศึกษา ในประเทศไทยจำนวนไม่น้อย ประสบกับปัญหาเรื่องการจัดการค่าใช้จ่าย ให้สอดคล้องกับค่าครองชีพอย่างเหมาะสมในปัจจุบัน ทั้งค่าใช้จ่ายคงที่ และค่าใช้จ่ายผันแปร ที่แปรเปลี่ยนไปตามวิถีชีวิตของแต่ละคน มากน้อย ตามความต้องการและรสนิยม ซึ่งเป็นค่าใช้จ่ายที่ต้องระวังและควบคุมการใช้จ่ายอย่างมีสติเสมอโดยเฉพาะค่าใช้จ่ายเรื่องอาหารที่แม้แต่ตามสั่งทั่วไปก็พุ่งสูงขึ้นเรื่อยเรื่อยไม่มีท่าทีจะลดลงแม้ต้นทุนวัตถุดิบจะปรับปรุงก็ตาม
คณะวิศวกรรมศาสตร์
-
คณะวิทยาศาสตร์
-
คณะบริหารธุรกิจ
JALA is a brand that established a business around jasmine rice wax scented candles with the aim of addressing the stress people face in everyday life. The brand utilizes "Aromatherapy" to help relax the mind and alleviate stress. The scented candles made from jasmine rice wax are an innovative product, distinguished by their clean burn, safety for users and the environment, and high vitamin E content that nourishes the skin. They also retain a unique fragrance that provides true relaxation. JALA aims to offer products that blend traditional Thai elements with modern design, making their scented candles not only therapeutic but also a reflection of Thai culture and modern identity. The brand caters to health-conscious and environmentally aware consumers.