KMITL Expo 2026 LogoKMITL 66th Anniversary Logo

The Metaverse of KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and Data Management Center (KDMC) for Public Relations

The Metaverse of KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and Data Management Center (KDMC) for Public Relations

Abstract

This thesis aims to present the development of a metaverse project for the KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and KMITL Data Management Center (KDMC) for Public Relations at King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang, with the main goal of creating a metaverse prototype to promote learning and public relations through virtual reality technology for students, staff, and external individuals. In this project, the developers have created a metaverse system to simulate a virtual experience for users at the KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and KMITL Data Management Center (KDMC) for Public Relations at King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Users will be able to access the system through a web application developed with Unity, which is the tool used to create the metaverse system. The design allows users to visit and interact with various locations within the building to promote public relations in a more widespread virtual format. The developers used Maya and Unity software to create a metaverse system for modeling 3D objects and managing various functions, providing users with a realistic and novel experience. This project is expected to promote learning and the dissemination of information in an easily accessible modern format, creating opportunities for education and learning for those who cannot travel to see the actual locations. This makes metaverse technology an important tool for effectively developing learning and engagement in the digital age.

Objective

เนื่องจากปัจจุบันการประชาสัมพันธ์ด้วยเทคโนโลยีในรูปแบบ Metaverse ยังไม่เป็นที่นิยมและไม่ได้นำมาใช้อย่างแพร่หลายในประเทศไทย โดยเฉพาะอย่างยิ่งในด้านการศึกษาเพื่อการเรียนรู้ผ่านระบบเมตาเวิร์ส โดยระบบ Metaverse คือเทคโนโลยีที่สามารถเชื่อมต่อทุกการสื่อสารบนโลกออนไลน์ ให้รวมกันเป็นหนึ่งเดียวได้เสมือนกับชุมชนบนโลกเสมือนจริงที่ให้สภาพแวดล้อมกับวัตถุต่าง ๆ รอบตัวที่เหมือนจริงมาก และสามารถเชื่อมต่อกันได้จะทำให้เกิดปฏิสัมพันธ์ซึ่งกันและกัน พร้อมการสร้างกิจกรรมร่วมกันได้ เช่น การพูดคุย การเดินสำรวจสิ่งก่อสร้าง การทำท่าทางต่างๆ เป็นต้น ซึ่งจะเห็นได้ว่าระบบ Metaverse สามารถนำมาประยุกต์ใช้ได้ในหลากหลายรูปแบบโดยขึ้นอยู่กับการนำเสนอของผู้ออกแบบ ปัจจุบันเทคโนโลยีในรูปแบบ Metaverse ที่ใช้เพื่อการประชาสัมพันธ์ในส่วนของศูนย์การเรียนรู้ตลอดชีวิต (KLLC) และสำนักบริหารข้อมูลดิจิทัล (KDMC) สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบังยังคงขาดการประชาสัมพันธ์เพื่อให้เป็นที่น่าสนใจและดึงดูดให้พื้นที่นี้เป็นที่รู้จักและน่าสนใจมากยิ่งขึ้น อีกทั้งยังได้รับประสบการณ์การใช้งานในรูปแบบโลกเสมือนจริง โดยผู้ใช้งานจะสามารถพูดคุยกัน เปิดกล้อง แชร์หน้าจอ ทำท่าทางต่างๆ และได้เห็นถึงโครงสร้างทั้งภายนอกและภายในของศูนย์การเรียนรู้ตลอดชีวิต (KLLC) และสำนักบริหารข้อมูลดิจิทัล (KDMC) สจล. ดังนั้น เราจึงสร้าง KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and Data Management Center (KDMC) ในรูปแบบ Metaverse ที่มีสภาพแวดล้อมเสมือนจริง เพื่อการประชาสัมพันธ์ให้กับผู้ที่ชื่นชอบการศึกษาเรียนรู้และผู้ที่สนใจในเทคโนโลยีเมตาเวิร์สและเพื่อให้ผู้ใช้งานได้สัมผัสกับประสบการณ์เสมือนจริงโดยตรงจากระบบ Metaverse

Other Innovations

Study of the physical properties of plant-based burger from chickpea and red bean

คณะอุตสาหกรรมอาหาร

Study of the physical properties of plant-based burger from chickpea and red bean

In recent years, many people have shown greater interest in plant-based proteins because of their health benefits and lower impact on the environment. This study will look at the physical and chemical properties of chickpeas and red beans. It will also create a plant-based burger that tastes and feels similar to meat-based burgers while providing comparable nutrition. We will steam the ingredients and then analyze important properties such as texture, color, water activity (aW), pH, and how well they retain water and oil. Additionally, we will conduct a sensory evaluation to understand consumer preferences.

Read more
Mistake in the First Teleportation Experimental

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ

Mistake in the First Teleportation Experimental

The concept for this work came from my curiosity about what would happen if, during interdimensional travel in space, a teleportation system were used. This system involves removing matter from one point and transferring it to another while maintaining its original state. If an error occurs and the matter is recreated or fused together, it could result in an experimental creature merging with the spacecraft. I choose the tardigrade as the first experimental subject for teleportation because the water bear has already been sent into space and survived. Therefore, I thought that if we were to actually test this teleportation system, the tardigrade would likely be one of the creatures chosen for experimentation.

Read more
Application of hydro priming technique with water plasma to the germination quality of riceberry.

คณะเทคโนโลยีการเกษตร

Application of hydro priming technique with water plasma to the germination quality of riceberry.

การทดลองนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของน้ำที่ผ่านการฉายพลาสมาในเวลาที่แตกต่างกันต่อคุณภาพการงอกของเมล็ดพันธุ์ข้าวไรซ์เบอรี่ เพื่อเป็นการยกระดับคุณภาพความงอกของเมล็ดพันธุ์ข้าวไรซ์เบอรี่

Read more