SecurionSphere is the penetration testing learning platform that focuses on web application exploitation. This platform is intended to address concerns seen in existing penetration testing platforms, such as resource sharing that may affect other users and the constant environment configuration the permits the same response leading to copy the answer from others. Supervisors can use templates to address various forms of web application vulnerability threats. Users can generate the instance of supervisor's templates machine. The platform also randomly generates the environment configuration for each machine has the difference environment and the answer. This allows the users get more realistic learning experiences without affecting the resources of others.
แพลตฟอร์มสำหรับการทดสอบเจาะระบบ (Cybersecurity Playground) คือ ระบบหรือสภาพแวดล้อมที่ถูกสร้างขึ้นมาโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อให้ผู้ที่ต้องการศึกษาทางด้านความมั่นคงปลอดภัยทางไซเบอร์ (cybersecurity) ได้ทดลองเจาะระบบด้วยการลงมือปฏิบัติจริง ค้นหาช่องโหว่เอง และเจาะระบบด้วยตัวเอง เพื่อให้ได้ประสบการณ์ที่ใกล้เคียงกับชีวิตจริง ตัวอย่าง แพลตฟอร์มสำหรับการทดสอบเจาะระบบ เช่น hackthebox.com, tryhackme.com, portswigger.com ฯลฯ ที่เราสามารถเข้าไปทดลองทำได้ด้วยตัวเอง แต่ปัญหาที่สังเกตได้แพลตฟอร์มเหล่านี้คือ โจทย์หรือแบบทดสอบบางข้อมีการสร้างสภาพแวดล้อม (Environment) ขึ้นมาเอง ซึ่งอาจส่งผลให้ต้องมีการแบ่งปันทรัพยากรและกระทบกับบุคคลอื่นที่กำลังทำโจทย์นั้นๆอยู่ นอกจากนี้การที่ใช้สภาพแวดล้อมแบบเดียวกัน ทำให้ผู้ใช้งานที่เข้ามาทำโจทย์ได้โจทย์แบบเดียวกัน รูปแบบเดียวกันเสมอ ทำให้สามารถคัดลอกคำตอบจากผู้ที่ทำเสร็จแล้วมาตอบได้ แต่ถ้าหากเราต้องการสร้างโจทย์ขึ้นมาเองการสร้างโจทย์และการเตรียมสภาพแวดล้อมก็เป็นสิ่งที่มีความยุ่งยากและซับซ้อน ทำให้บ่อยครั้งที่การสร้างโจทย์ขึ้นมาเองเพื่อใช้ในการศึกษาการทดสอบเจาะระบบ มีช่องโหว่อื่นๆที่อยู่นอกเหนือจากช่องโหว่ที่เราตั้งใจให้มี ซึ่งไม่ตรงกับวัตถุประสงค์ของโจทย์ที่สร้างขึ้นมา จากปัญหาดังกล่าว ทางผู้จัดทำจึงมีความประสงค์ที่จะสร้างโครงงานที่เป็นเว็บแอปพลิเคชันขึ้นมาชื่อว่า Penetration Testing Learning Platform (SecurionSphere) เพื่อเป็นแพลตฟอร์มสำหรับศึกษาและทดลองเจาะระบบที่มีการเตรียมเทมเพลตสำหรับโจทย์รูปแบบต่างๆเอาไว้แล้ว และผู้ที่ต้องการจะสร้างโจทย์สามารถเลือกใช้เทมเพลตที่แพลตฟอร์มเตรียมไว้ให้ในการสร้างโจทย์ได้อย่างสะดวกสบาย ปลอดภัย ไม่ไปกระทบกับทรัพยากรของบุคคลอื่น และมีการสุ่มสภาพแวดล้อม (Environment) ทำให้โจทย์มีสภาพแวดล้อมที่แตกต่างกัน และคำตอบของโจทย์ไม่เหมือนกัน โดยแพลตฟอร์มนี้จะเน้นไปที่การศึกษาการโจมตีช่องโหว่ต่าง ๆ บนเว็บแอปพลิเคชัน (Web Exploitation) เท่านั้น
คณะวิศวกรรมศาสตร์
Motor control is a critical process for muscle contraction, which is initiated by nerve impulses governed by the motor cortex. This process is vital for performing activities of daily living (ADLs). Consequently, a disruption in communication between the brain and muscles, as seen in various chronic conditions and diseases, can impair bodily movement and ADLs. Evaluating the interaction between brain function and motor control is significant for the diagnosis and treatment of motor control disorders; moreover, it can contribute to the development of brain-computer interfaces (BCIs). The purpose of this study is to investigate brain activation in designed upper extremity motor control tasks in regulating the pushing force in different brain regions; and develop investigation methods to assess motor control tasks and brain activation using a robotic arm to guide upper extremity force and motor control. Eighteen healthy young adults were asked to perform upper extremity motor control tasks and recorded the hemodynamic signals. Functional Near-Infrared Spectroscopy (fNIRs) and robotic arms were used to assess brain activation and the regulation of pushing force and extremity motor control. Two types of motion, static and dynamic, move along a designated trajectory in both forward and backward directions, and three different force levels selected from a range of ADLs, including 4, 12, and 20 N, were used as force-regulating upper extremity motor control tasks. The hemodynamic responses were measured in specific regions of interest, namely the primary motor cortex (M1), premotor cortex (PMC), supplementary motor area (SMA), and prefrontal cortex (PFC). Utilizing a two-way repeated measures ANOVA with Bonferroni correction (p < 0.00625) across all regions, we observed no significant interaction effect between force levels and movement types on oxygenated hemoglobin (HbO) levels. However, in both contralateral (c) and ipsilateral (i) PFC, movement type—static versus dynamic—significantly affected brain activation. Additionally, cM1, iPFC, and PMC showed a significant effect of force level on brain activation.
คณะอุตสาหกรรมอาหาร
This research aims to optimize the production process of gamma-aminobutyric acid (GABA) in fermented pineapple juice using probiotics and acetic acid bacteria (AAB), which are microorganisms with the potential to enhance GABA levels. This process has been developed to improve the nutritional value of fermented pineapple juice and to increase the economic value of Thai pineapples, which have long suffered from low market prices. This study focuses on determining the optimal conditions for GABA production by examining factors such as sugar content, pH levels, fermentation duration, and L-glutamate concentration, as well as the co-cultivation of probiotics and acetic acid bacteria. The experiments are conducted using controlled fermentation techniques, and the bioactive components of the fermented juice are analyzed with advanced instruments such as HPLC and GC-MS. The findings of this research are expected to contribute to the development of formulations and production processes for a high-GABA pineapple-based functional beverage. This product could offer health benefits such as stress reduction, cognitive function enhancement, and relaxation while also strengthening the potential of Thailand’s fermented food and beverage industry.
คณะวิทยาศาสตร์
This research will begin with a review of literature and related studies to examine existing technologies and methods for hand gesture recognition and their applications in controlling electronic devices such as drones, robots, and gaming systems. Subsequently, a hand gesture recognition system will be designed and developed using machine learning and computer vision techniques, with a focus on creating an algorithm that operates quickly and accurately, making it suitable for real-time control. The developed system will be tested and refined using various simulated scenarios to evaluate its efficiency and accuracy in diverse environments. Additionally, a user-friendly interface will be developed to ensure accessibility for all user groups. The research will also incorporate qualitative studies to gather feedback from both novice users and experts, which will contribute to further system improvements, ensuring it effectively meets user needs. Ultimately, the findings of this research will lead to the development of a functional prototype for gesture-based control, which can be applied in industries and entertainment. This will contribute to advancements in innovation and new technologies in the future.