This study aims to develop alginate-based hydrogels reinforced with carrageenan and gellan gum as composite materials for oral drug delivery. Alginate, a naturally derived polymer from brown algae, forms a gel upon exposure to cations such as calcium ions, enhancing the hydrogel’s structural integrity. Carrageenan and gellan gum, both polysaccharides, further improve stability and encapsulation efficiency. This research investigates the physical properties, mechanical strength, encapsulation capacity, and swelling behavior of hydrogel beads under simulated gastrointestinal conditions. The findings are expected to demonstrate that incorporating carrageenan and gellan gum enhances the durability and stability of hydrogel beads while enabling controlled release of active compounds in the gastrointestinal tract. These advanced hydrogel beads hold significant potential for applications in the food and pharmaceutical industries as effective oral delivery systems for bioactive substances.
ในงานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อพัฒนาไฮโดรเจลบีดส์จากอัลจิเนตที่เสริมด้วยคาร์ราจีแนนและเจลแลนกัม โดยมีคุณสมบัติที่ช่วยเสริมความแข็งแรงและความยืดหยุ่นให้กับโครงสร้างของไฮโดรเจลบีดส์ เพื่อเพิ่มความทนทานและเสถียรภาพมากขึ้น ซึ่งสามารถนำมาใช้ในการห่อหุ้มและปกป้องสารสำคัญ โดยมุ่งเน้นการควบคุมการปลดปล่อยสารสำคัญไปยังจุดเป้าหมาย การศึกษานี้จะครอบคลุมถึงลักษณะทางกายภาพ ความแข็งแรงของไฮโดรเจลบีดส์ และความสามารถในการกักเก็บสารสำคัญ ลักษณะทางกายภาพและการบวม (Swelling) ภายใต้สภาวะจำลองทางเดินอาหาร โดยใช้สารจำลองน้ำย่อยทั้งในกระเพาะอาหารและลำไส้ การพัฒนาไฮโดรเจลบีดส์จากอัลจิเนตที่เสริมด้วยคาร์ราจีแนนและเจลแลนกัมมีศักยภาพในการนำไปใช้งานในอุตสาหกรรมเภสัชกรรมและอาหารที่ต้องการห่อหุ้มสารสำคัญที่มีประสิทธิภาพสูงในอนาคต
คณะวิศวกรรมศาสตร์
Stirling engine is the external heated engine that heat is sup-plied externally to the heater part of the engine. Thus, Stirling cycle engine can be employed with various sources of renewable energy such as biomass, biofuel, solar energy, geothermal energy, recovery heat, and waste. The integration of gasifier, burner, and heat engine as a power system offers more fuel choices of each local area with potential resources resulting independent from shortage and cost fluctuation of fossil fuel. This research aims to investigate the integration of the Stirling engine with a wood pellet gasifier for electric power generation. Biomass can be controlled to have continuously combustion with ultra-low toxic emission. Stirling engine, therefore, is a promising alternative in small-scale-electricity production. Even though many biomass-powered Stirling engines were successfully constructed and marketed but these engines and the use of biomass resources as fuel for power generation are quite new concepts in some developing countries. Especially, the capital cost of this engine is high and unaffordable for installation compared to other power systems. Therefore, this research aims to the study attractive and feasibility of the compact Stirling engine with green energy.
วิทยาลัยเทคโนโลยีและนวัตกรรมวัสดุ
-
คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี
This project presents the development of a single-frequency GPS-based total electron content measurement tool. It applies theories related to total electron content in the ionospheric layer and the measurement of total electron content using GPS time delay to design the single-frequency GPS total electron content measurement tool. The tool consists of an antenna, a single-frequency GPS satellite receiver, a data processing unit for evaluating and calculating total electron content, and a display unit for showing total electron content data. The performance of the single-frequency GPS total electron content measurement tool is tested by comparing it with total electron content data obtained from the International Reference Ionosphere (IRI) model, which is a global reference model for electron content. The tool is also put to practical use. The results of the comparison and practical applications conclude that the single-frequency GPS-based total electron content measurement tool can be effectively utilized, with the difference from the IRI model being 50 TECU