
A high-pressure gas storage tank made from composite materials, including carbon fiber, resin, and plastic, is designed for storing compressed natural gas (CNG) or hydrogen. This type of tank is classified as a Type IV high-pressure vessel. In this research, it is designed to operate at a pressure of 250 bar for the transportation of compressed natural gas.
การบรรจุก๊าซที่ความดันสูงต้องใช้บรรจุภัณฑ์ที่มีความแข็งแรง การใช้ถังที่ผลิตจากโลหะถูกนำมาใช้ในช่วงแรกๆ แต่ปัญหาที่ตามมาคือน้ำหนักมากทำให้สิ้นเปลืองเชื้อเพลิงในกรณีที่นำไปติดตั้งบนยานพาหนะ จึงเกิดการพัฒนาถังความดันที่พัฒนาจากวัสดุประกอบขึ้นซึ่งจะช่วยลดน้ำหนักของบรรจุภัณฑ์และการกัดกร่อนเกิดขึ้นน้อย

คณะวิศวกรรมศาสตร์
This project focuses on the development of an automatic license plate recognition system that supports both standard and special license plates in Thailand. By utilizing Machine Learning technology, the system enhances the efficiency of license plate reading. It can process data from both images and videos. Users can register and subscribe to the service, allowing them to send data for processing through RESTful API, WebSocket, and registered IP cameras.

คณะวิศวกรรมศาสตร์
This project aims to develop an AI-powered system for detecting and classifying wall cracks using image processing. It identifies different crack types, assesses severity, and ensures accuracy across various image conditions. The goal is to support preventive maintenance by enabling early detection of structural issues, reducing repair costs, and improving safety.

วิทยาลัยวิศวกรรมสังคีต
This work attempts to spark conversations about the technical and creative aspects of participatory concert settings. It features the results of two interactive research concerts on basis of audience participation quantities, motion analysis and log data clustering. Ultimately, it poses questions how participatory work can help when teaching interactive technology for the arts and beyond.