This project presents the development of an automatic recycling machine for plastic bottles and cans, utilizing Machine Learning for packaging classification through image processing, integrated with smart sensor systems for quality inspection and operation control. The system connects to a Web Application for real-time monitoring and control. Once the packaging type is verified, the system automatically calculates the refund value and processes payment through e-wallet or issues cash vouchers. The system can be installed in public spaces to promote waste segregation at source, reduce contamination, and increase recycling efficiency. It also provides financial incentives to encourage public participation in waste management. This project demonstrates the potential of combining Machine Learning and smart sensor systems in developing accurate, convenient, and sustainable waste management solutions.
ปัจจุบันปัญหาขยะเป็นหนึ่งในปัญหาสิ่งแวดล้อมที่มีผลกระทบต่อทั้งมนุษย์และธรรมชาติ โดยเฉพาะอย่างยิ่งการจัดการขยะพลาสติกและกระป๋องที่ยังคงเป็นปัญหาหลักในการรีไซเคิล ขยะเหล่านี้มักจะถูกทิ้งในสถานที่ไม่เหมาะสม หรือถูกแยกประเภทผิด ทำให้กระบวนการรีไซเคิลไม่สามารถทำได้อย่างมีประสิทธิภาพและเต็มที่ นอกจากนี้การคัดแยกขยะจากต้นทางยังไม่เป็นที่นิยมและยังขาดระบบที่มีความสะดวกสบายและเข้าถึงง่ายสำหรับประชาชนทั่วไป ในปัจจุบันมีการพัฒนาเทคโนโลยีที่ช่วยในกระบวนการคัดแยกขยะ โดยเฉพาะการใช้ Machine Learning และระบบเซนเซอร์อัจฉริยะในการจำแนกประเภทบรรจุภัณฑ์ผ่านการประมวลผลภาพ ซึ่งมีศักยภาพในการเพิ่มประสิทธิภาพของกระบวนการคัดแยกขยะและลดข้อผิดพลาดจากการแยกประเภทขยะที่ไม่ถูกต้อง นอกจากนี้ยังสามารถสร้างแรงจูงใจให้ประชาชนมีส่วนร่วมในการจัดการขยะได้ผ่านการให้ผลตอบแทนทางการเงิน เช่น การจ่ายเงินผ่าน e-wallet หรือออกคูปองแลกเงินสด โครงงานนี้จึงมีความสำคัญในการนำเทคโนโลยี Machine Learning และระบบเซนเซอร์อัจฉริยะมาประยุกต์ใช้ในการพัฒนาระบบตู้รับซื้ออัตโนมัติที่สามารถคัดแยกและรีไซเคิลขวดพลาสติกและกระป๋องได้อย่างมีประสิทธิภาพและสะดวกสบาย สร้างแรงจูงใจในการรีไซเคิลและมีส่วนช่วยในการแก้ไขปัญหาขยะในระดับสาธารณะ

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
-

คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ
This thesis aims to present the development of a metaverse project for the KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and KMITL Data Management Center (KDMC) for Public Relations at King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang, with the main goal of creating a metaverse prototype to promote learning and public relations through virtual reality technology for students, staff, and external individuals. In this project, the developers have created a metaverse system to simulate a virtual experience for users at the KMITL Lifelong Learning Center (KLLC) and KMITL Data Management Center (KDMC) for Public Relations at King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Users will be able to access the system through a web application developed with Unity, which is the tool used to create the metaverse system. The design allows users to visit and interact with various locations within the building to promote public relations in a more widespread virtual format. The developers used Maya and Unity software to create a metaverse system for modeling 3D objects and managing various functions, providing users with a realistic and novel experience. This project is expected to promote learning and the dissemination of information in an easily accessible modern format, creating opportunities for education and learning for those who cannot travel to see the actual locations. This makes metaverse technology an important tool for effectively developing learning and engagement in the digital age.

วิทยาลัยวิศวกรรมสังคีต
This project studies how to design a portable, sound-confining space that allows users to practice using their voices without disturbing the surroundings.