KMITL Innovation Expo 2025 Logo

KinderForest : Puzzle Building Game with VR Technology

Abstract

KinderForest : Puzzle Building Game with VR Technology is designed to utilize Virtual Reality (VR) technology with the primary aim of promoting creative problem-solving skills and basic practical application abilities among players. This project presents the game in an Augmented Virtual Reality (AR VR) format, emphasizing physical engagement of players during gameplay while fostering creativity and fundamental application skills. The project team has chosen to utilize Unreal Engine 5.1 and Oculus Quest 2 virtual reality glasses to develop the game in the form of augmented virtual reality technology. Within the game, there will be various levels that require creative thinking and different approaches to pass. Time constraints will be a crucial element in completing missions and progressing through these levels. Players will physically move their bodies in response to in-game movements. Each level will present unique challenges that will necessitate both physical movement and problem-solving skills. The game will provide different rewards based on the outcomes of mission completion, and players will be informed of their results once they have successfully passed a level.

Objective

บล็อกไม้ของเล่น เป็นของเล่นช่วงวัยเด็กของใครหลายคน ด้วยรูปทรงที่หลากหลาย สามารถนำมาเล่นได้หลายรูปแบบทั้งการต่อเป็นสิ่งก่อสร้าง หรือนำมาต่อเป็นรูปภาพ เป็นของเล่นที่ช่วยเพิ่มความคิดสร้างสรรค์ให้กับผู้เล่น ซึ่งความคิดสร้างสรรค์ถือว่าเป็นทักษะที่สำคัญมากในปัจจุบัน ทั้งการคิดออกแบบ รวมถึงในเรื่องการคิดแก้ไขปัญหา หากมีความคิดที่สามารถทำได้หลายแบบ จะทำให้สามารถหาวิธีใหม่ ๆ ในการแก้ปัญหาได้ ทำให้การออกแบบเป็นหนึ่งในงานที่ใช้เวลาอย่างมากของใครหลายคน รวมถึงในบางครั้งเมื่อเกิดปัญหาขึ้นมา มักจะเป็นเรื่องยากที่จะหาวิธีการแก้ไข ด้วยปัญหาที่กล่าวมาทางผู้จัดทำได้เล็งเห็นถึงความสำคัญของความคิดสร้างสรรค์ รวมไปถึงแนวคิดที่น่าสนใจในของเล่น บล็อกไม้ ทางผู้จัดทำจึงได้นำมาเป็นแนวทางของเกม แต่บล็อกไม้ทั่วไปไม่สามารถดึงดูดกลุ่มผู้เล่นของผู้จัดทำมากพอ ผู้จัดทำจึงได้นำแนวทางของเกมร่วมกับการใช้เทคโนโลยีความเป็นจริงเสมือน (Virtual Reality: VR) ที่กำลังเป็นนิยม การนำเทคโนโลยีความเป็นจริงเสมือน มาใช้จึงจะช่วยเพิ่มความสนใจของผู้เล่นได้ ทางผู้จัดทำจึงได้คิดออกมาเป็น เกม VR แนวสร้างสิ่งของและไขปริศนา ที่ผู้เล่นจะได้รับบทเป็นเด็กหนุ่มที่ทำของเล่นของหายเข้าไปในต่างมิติ ต้องเข้าไปตามหาของเล่น พร้อมกับพลังในการสร้างบล็อกไม้ซึ่งผู้เล่นจะได้รับประสบการณ์เหมือนการได้ต่อบล็อกไม้สมัยเด็ก แต่จะเป็นการต่อบล็อกที่เพิ่มความท้าทายด้วยอุปสรรคและปริศนาที่ซ่อนอยู่ในเกม ทำให้ผู้ที่เล่นนั้นจะได้ฝึกความคิดสร้างสรรค์ในการสร้างออกแบบสิ่งของ และการคิดนอกกรอบในการหาวิธีแก้ปริศนาที่พบ เพื่อจะผ่านด่านและนำของเล่นกลับมาให้ได้

Other Innovations

Detection of Durian Leaf Diseases Using Image Analysis and Artificial Intelligence

คณะเทคโนโลยีการเกษตร

Detection of Durian Leaf Diseases Using Image Analysis and Artificial Intelligence

Durian is a crucial economic crop of Thailand and one of the most exported agricultural products in the world. However, producing high-quality durian requires maintaining the health of durian trees, ensuring they remain strong and disease-free to optimize productivity and minimize potential damage to both the tree and its fruit. Among the various diseases affecting durian, foliar diseases are among the most common and rapidly spreading, directly impacting tree growth and fruit quality. Therefore, monitoring and controlling leaf diseases is essential for preserving durian quality. This study aims to apply image analysis technology combined with artificial intelligence (AI) to classify diseases in durian leaves, enabling farmers to diagnose diseases independently without relying on experts. The classification includes three categories: healthy leaves (H), leaves infected with anthracnose (A), and leaves affected by algal spot (S). To develop the classification model, convolutional neural network (CNN) algorithms—ResNet-50, GoogleNet, and AlexNet—were employed. Experimental results indicate that the classification accuracy of ResNet-50, GoogleNet, and AlexNet is 93.57%, 93.95%, and 68.69%, respectively.

Read more
Coffee Nougat Crisp

วิทยาเขตชุมพรเขตรอุดมศักดิ์

Coffee Nougat Crisp

A sweet made from flour and added to give it a chewy texture similar to chewing gum.

Read more
Mistake in the First Teleportation Experimental

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ

Mistake in the First Teleportation Experimental

The concept for this work came from my curiosity about what would happen if, during interdimensional travel in space, a teleportation system were used. This system involves removing matter from one point and transferring it to another while maintaining its original state. If an error occurs and the matter is recreated or fused together, it could result in an experimental creature merging with the spacecraft. I choose the tardigrade as the first experimental subject for teleportation because the water bear has already been sent into space and survived. Therefore, I thought that if we were to actually test this teleportation system, the tardigrade would likely be one of the creatures chosen for experimentation.

Read more