In the world of blood donation, there are 2 types of people: those who donate blood and those who don't. Most campaigners emphasize how to persuade more people to donate blood and recruit more new blood donors. We believe that even though such focus is important, there're more critical aspects that might have been neglected, which is: for those who have already made up their minds to be blood doners, will they be successful in donating when the time comes? According to our studies, only 63 % of attempted doners are successful. Regrettably, 37 % has to go home disappointed as their bodies are not fit for the conditions required by Red Cross medical staff at blood donation centers (which include some most basic preparations such as low-fat food intake and 8-hours sleep on the night before). Our campaign, ‘Blood in Need, Buddy Indeed’, focuses on 2 aspects. Firstly, to persuade more people to donate blood. Secondly, for those who have made up their minds to donate blood, we will provide necessary support (both body and mind) so that they are fully prepared and successful in donating blood when the time comes via networks of systems, staffs and the newly designed and prototype of the application ‘Blood D’. Our campaign covers the whole ‘before/during/after’ experience of users (as blood doners). Support includes assessment of their current condition whether they are within the requirement of Red Cross Blood Bank. ‘Blood D’ will also provide relevant information on blood donating events, such as locations, and time booking. Once sign-up, the application “Blood D” will sent friendly reminder and clear infographic on how to prepare their bodies as daily notifications during the 7 days countdown. This is to ensure that the users’ blood will be ‘D’ (homophone of the Thai word ‘ดี’ which mean ‘good’ and at the same time playing on the word ‘ Buddy’) or be the ‘good blood’ that can save lives for those in need. After organizing 4 blood donation events both within and outside the KMITL. The numbers of successful blood doners have increased from 63 % to 78 % (this number is the average of 4 events, with the most successful event of 89%). The campaign has won the first runner up in national blood donation campaign competition. It is highly anticipated that once the application “Blood D” is fully launched, it will help increase the amount of blood collected up to 15% with the same numbers of existing doners.
ในวิกฤตของการขาดแคลนเลือด เป็นอุปสรรคสำคัญต่อการรักษาผู้ป่วยที่ต้องการเลือด การบริจาคเลือดจึงเป็นสิ่งที่สำคัญอย่างยิ่งในการช่วยชีวิตผู้ป่วยที่ต้องการเลือด แต่ปัจจุบันยังคงมีปัญหาเกี่ยวกับปริมาณเลือดที่ไม่เพียงพอต่อความต้องการของผู้ป่วย ซึ่งมีสาเหตุหลายอย่าง ได้แก่ ความไม่พร้อมของผู้บริจาคเลือด ทั้งในด้านร่างกายและจิตใจ การขาดความรู้เกี่ยวกับการเตรียมความพร้อมก่อนการบริจาคเลือด การละเลยข้อห้ามสำคัญ หรือความกังวล รวมถึงความกลัว และการมีประสบการณ์ที่ไม่ดีจากการบริจาคเลือด ซึ่งสาเหตุต่าง ๆ ที่กล่าวมา ล้วนเป็นอุปสรรคที่ส่งผลให้การบริจาคเลือดไม่เป็นผลสำเร็จ และนำไปสู่ปัญหาของการขาดแคลนเลือด ดังนั้นคณะผู้จัดทำโครงการจึงเล็งเห็นปัญหาที่เป็นอุปสรรคต่อความสำเร็จในการบริจาคเลือด นำไปสู่การออกแบบแอพพลิเคชั่นที่ช่วยเตรียมความพร้อมด้านร่างกายและจิตใจสำหรับผู้ที่ต้องการบริจาคเลือด เพื่อให้ผู้ที่ต้องการบริจาคเลือดมีความพร้อมสำหรับการบริจาคเลือดมากที่สุด ซึ่งไม่เพียงเป็นการช่วยเพิ่มอัตราความสำเร็จให้กับการบริจาคเลือด แต่ยังช่วยสร้างความมั่นใจให้กับผู้ที่ต้องการบริจาคเลือด และส่งเสริมให้เกิดการบริจาคเลือดเพิ่มมากขึ้นอีกด้วย
คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ
The purpose of this research aims to guidelines the identity design for high-speed rail stations, which are divided into four steps: 1) Survey and analysis of identity at the high-speed train stations, including subway in Japan and Taiwan. 2) Comparison the perception of the environment by the questionnaire at BTS, MRT BL, Airport Rail Link (AERA1), and MRT PPL in Bangkok from passengers 800 passengers. 3) Survey and analysis the perception of identity at the MRT Blue Line by questionnaires 800 passengers at Wat Mangkorn, Sam Yod, Sanam Chai, and Itsaraphap stations. 4) To analysis with the descriptive statistics and one-way ANOVA. Study and survey of the high-speed rail environment from Bangkok to Nong Khai, then synthesize the identity design guidelines by 12 experts with structured interviews to summarize the conceptual framework for identity design for high-speed rail stations. The results shown that the identity of train stations in Japan and Taiwan is designed based on architectural and historical concepts that align with the local environment, society, and lifestyle near the stations. This design approach is evident at stations serving as significant tourist attractions and in the surrounding environment, including external buildings and nearby public transportation connections, as well as entrance and exit doors to the station. In summary, four types of identities have been identified: 1) The Identity Historical and Architectural 2) The Identity of Culture 3) The Identity from Cartoons and 4) The Identity of Art and Design
คณะวิศวกรรมศาสตร์
This thesis presents the application of deep learning for object classification. The selected deep learning architectures studied include Convolutional Neural Networks (CNN) and ResNet18. It covers data preparation, feature extraction, parameter tuning for accuracy comparison, and performance evaluation of the selected models. The aim is to propose an efficient model for use in devices that assist visually impaired individuals in classifying indoor objects and providing sound alerts.
คณะเทคโนโลยีการเกษตร
การทดลองนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของน้ำที่ผ่านการฉายพลาสมาในเวลาที่แตกต่างกันต่อคุณภาพการงอกของเมล็ดพันธุ์ข้าวไรซ์เบอรี่ เพื่อเป็นการยกระดับคุณภาพความงอกของเมล็ดพันธุ์ข้าวไรซ์เบอรี่