KMITL Innovation Expo 2025 Logo

"Blood D": Application and Campaign for Physically and Mentally Preparation of Thai Red Cross’s Blood Doner

"Blood D": Application and Campaign for Physically and Mentally Preparation of Thai Red Cross’s Blood Doner

Abstract

In the world of blood donation, there are 2 types of people: those who donate blood and those who don't. Most campaigners emphasize how to persuade more people to donate blood and recruit more new blood donors. We believe that even though such focus is important, there're more critical aspects that might have been neglected, which is: for those who have already made up their minds to be blood doners, will they be successful in donating when the time comes? According to our studies, only 63 % of attempted doners are successful. Regrettably, 37 % has to go home disappointed as their bodies are not fit for the conditions required by Red Cross medical staff at blood donation centers (which include some most basic preparations such as low-fat food intake and 8-hours sleep on the night before). Our campaign, ‘Blood in Need, Buddy Indeed’, focuses on 2 aspects. Firstly, to persuade more people to donate blood. Secondly, for those who have made up their minds to donate blood, we will provide necessary support (both body and mind) so that they are fully prepared and successful in donating blood when the time comes via networks of systems, staffs and the newly designed and prototype of the application ‘Blood D’. Our campaign covers the whole ‘before/during/after’ experience of users (as blood doners). Support includes assessment of their current condition whether they are within the requirement of Red Cross Blood Bank. ‘Blood D’ will also provide relevant information on blood donating events, such as locations, and time booking. Once sign-up, the application “Blood D” will sent friendly reminder and clear infographic on how to prepare their bodies as daily notifications during the 7 days countdown. This is to ensure that the users’ blood will be ‘D’ (homophone of the Thai word ‘ดี’ which mean ‘good’ and at the same time playing on the word ‘ Buddy’) or be the ‘good blood’ that can save lives for those in need. After organizing 4 blood donation events both within and outside the KMITL. The numbers of successful blood doners have increased from 63 % to 78 % (this number is the average of 4 events, with the most successful event of 89%). The campaign has won the first runner up in national blood donation campaign competition. It is highly anticipated that once the application “Blood D” is fully launched, it will help increase the amount of blood collected up to 15% with the same numbers of existing doners.

Objective

ในวิกฤตของการขาดแคลนเลือด เป็นอุปสรรคสำคัญต่อการรักษาผู้ป่วยที่ต้องการเลือด การบริจาคเลือดจึงเป็นสิ่งที่สำคัญอย่างยิ่งในการช่วยชีวิตผู้ป่วยที่ต้องการเลือด แต่ปัจจุบันยังคงมีปัญหาเกี่ยวกับปริมาณเลือดที่ไม่เพียงพอต่อความต้องการของผู้ป่วย ซึ่งมีสาเหตุหลายอย่าง ได้แก่ ความไม่พร้อมของผู้บริจาคเลือด ทั้งในด้านร่างกายและจิตใจ การขาดความรู้เกี่ยวกับการเตรียมความพร้อมก่อนการบริจาคเลือด การละเลยข้อห้ามสำคัญ หรือความกังวล รวมถึงความกลัว และการมีประสบการณ์ที่ไม่ดีจากการบริจาคเลือด ซึ่งสาเหตุต่าง ๆ ที่กล่าวมา ล้วนเป็นอุปสรรคที่ส่งผลให้การบริจาคเลือดไม่เป็นผลสำเร็จ และนำไปสู่ปัญหาของการขาดแคลนเลือด ดังนั้นคณะผู้จัดทำโครงการจึงเล็งเห็นปัญหาที่เป็นอุปสรรคต่อความสำเร็จในการบริจาคเลือด นำไปสู่การออกแบบแอพพลิเคชั่นที่ช่วยเตรียมความพร้อมด้านร่างกายและจิตใจสำหรับผู้ที่ต้องการบริจาคเลือด เพื่อให้ผู้ที่ต้องการบริจาคเลือดมีความพร้อมสำหรับการบริจาคเลือดมากที่สุด ซึ่งไม่เพียงเป็นการช่วยเพิ่มอัตราความสำเร็จให้กับการบริจาคเลือด แต่ยังช่วยสร้างความมั่นใจให้กับผู้ที่ต้องการบริจาคเลือด และส่งเสริมให้เกิดการบริจาคเลือดเพิ่มมากขึ้นอีกด้วย

Other Innovations

Website design to help graduates manage food expenses and compliance with proper nutritional principles

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ

Website design to help graduates manage food expenses and compliance with proper nutritional principles

With the current cost of living situation in Thailand continuously rising, many recent graduates face challenges in managing their expenses in alignment with the increasing living costs. Food expenses, even for common street food, continue to surge with no sign of decreasing, despite improvements in raw material costs. Pay-Attention is a website platform designed to help recent graduates gain insights into managing and optimizing their food expenses effectively. It provides guidance on how to spend wisely, ensuring cost-effectiveness while maintaining adequate daily nutritional intake, without falling into monotonous eating habits.

Read more
Graphic design for vending machine

คณะสถาปัตยกรรม ศิลปะและการออกแบบ

Graphic design for vending machine

Design a graphic concept for a vending machine and its surrounding area (5x6 meters) featuring INGU skincare products

Read more
Development of Terminalia Chebula Retz. Extract loaded Edible Film for mouth against wound

คณะอุตสาหกรรมอาหาร

Development of Terminalia Chebula Retz. Extract loaded Edible Film for mouth against wound

This study focused on the development of an edible film containing Terminalia chebula Retz extract for the treatment of oral ulcers. The film was designed to dissolve in the mouth without the need for swallowing or chewing, which is suitable for people with canker sores or oral inflammation. Terminalia chebula extract has been shown to have several pharmacological properties, including antimicrobial, antioxidant, and anti-inflammatory activities.

Read more