Back

CAR BOOKING SYSTEM FOR THE AIRPORTS OF THAILAND (AOT)

ระบบขอใช้ยานพาหนะส่วนกลางของบริษัท ท่าอากาศยานไทย จำกัด (มหาชน)

@คณะวิทยาศาสตร์

#Cluster 2024
#Digital Technology
ระบบขอใช้ยานพาหนะส่วนกลางของบริษัท ท่าอากาศยานไทย จำกัด (มหาชน)

Details

     From cooperative education work The creator has been assigned the role of Business Analyst (BA) in the project to support operations for Digital Platform: Digital Office employees of Airports of Thailand Public Company Limited (AOT),by being the main responsibility for the car booking system. The BA position acts as a middleman between the customer and the system development team. Must have good communication and EQ skills, understanding both needs and (Requirements) of customers and understand the technical conditions of system development.
     For this vehicle request system AOT wants to develop a back-end system that is connected to the front-end system developed by AOT. Staff members must be able to add, delete, and modify master data and must also be able to update usage request information. After the requester has entered the information Including issuing reports in various formats to help better manage the vehicle request system. The creator has designed the content management system (CMS) screen of the system using the Figma program. and write a detailed flowchart of the vehicle request process. To increase understanding and prevent problems that may occur in each step. It helps both officials and those requesting to use the service more conveniently. Reduce errors and conflicts, reduce time, and increase productivity. Leading to truly being a Digital Platform, as is the project's ambition.

Objective

โครงการพัฒนาระบบสนับสนุนการปฏิบัติงานสำหรับพนักงาน บริษัท ท่าอากาศยานไทย จำกัด (มหาชน) “Digital Platform: Digital Office” เป็นการพัฒนาต่อยอดจากโครงการ AOT Staff Application เพื่อบูรณาการให้บริการแก่พนักงานและลูกจ้างของ ทอท. โดยมุ่งเน้นระบบขอใช้รถยนต์ส่วนกลาง (AOT Car Booking) เนื่องจากระบบนี้เป็นระบบที่สำคัญต่อพนักงาน ทอท. เป็นอย่างมาก เนื่องจากพนักงานต้องใช้รถยนต์ส่วนกลางในการปฏิบัติภารกิจเป็นจำนวนมาก ระบบที่มีประสิทธิภาพจะช่วยให้พนักงานสามารถขอใช้รถยนต์ส่วนกลางได้อย่างสะดวกรวดเร็ว และสามารถติดตามสถานะการจองรถยนต์ได้โดยระบบขอใช้รถยนต์ส่วนกลาง เป็นระบบเดิมของ ทอท. ที่ต้องการปรับปรุงให้มีประสิทธิภาพมากขึ้น เน้นความทันสมัยและใช้งานง่าย โดยปรับปรุงระบบการทำงานให้มีความเป็นระบบมากขึ้น รวมไปถึงการออกแบบหน้า UX/UI ให้ทันสมัยและใช้งานง่ายขึ้น

​ดังนั้น เพื่อให้การดำเนินงานของผู้ว่าจ้างสามารถบรรลุวิสัยทัศน์ พันธกิจเป้าประสงค์ ตามแผนการดำเนินงาน และพัฒนาระบบได้อย่างมีประสิทธิภาพ จึงจำเป็นต้องจ้างจัดทำโครงการพัฒนาระบบสนับสนุนการปฏิบัติงานสำหรับพนักงาน ทอท. โดยมุ่งเน้นให้พนักงานสามารถเข้าใช้งาน Application ได้อย่างสะดวกรวดเร็ว และมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น

Project Members

ชนากานต์ ลือประเสริฐ
CHANAKAN LUEPRASERT

#นักศึกษา

Member
ฉัฐไชย์ ลีนาวงศ์
CHARTCHAI LEENAWONG

#อาจารย์

Advisor

Vote for this Innovation!

Loading...