Back

SAFE LAND

เกมจำลองสถานการณ์ การช่วยฟื้นคืนชีพ (CPR)

@คณะศิลปศาสตร์

#Cluster 2024
#Digital Technology
เกมจำลองสถานการณ์ การช่วยฟื้นคืนชีพ (CPR)

Details

Processing Speed is an important learning skill that is one of the learning skills (Cognitive Skill) that will help students learn to work quickly and accurately as a result of their ability to process. fast Able to interpret information and learn quickly and reduce errors that occur In this research, Simulation Online Game Based Learning (SOGBL) was used for students to practice to help with learning the theory before practicing. This is because resuscitation is a high-risk skill that involves resuscitation. The objectives of this study were 1) to develop a learning model through simulation online games, 2) to study learning achievement through simulation online games, and 3) to study satisfaction with using the learning model. Learn through online simulation games The research method is divided into 3 steps: Step 1: preliminary study, Step 2: system design and development, and Step 3: implementation. The sample consisted of 73 undergraduate students in two groups. The research tools consisted of a format. learning Digital simulation online game Academic achievement test and satisfaction measurement. The research results found that the learning model through online games is a simulation situation in the research. Divided into two parts: the theoretical learning part and the game design practice part, consisting of (1) the introduction into the game part Contains game name Character name identification, various sub-menus of the game (2), game presentation section Learning achievement of students from learning through playing online simulation games. Before class and after class were significantly different at the .01 level, and the result was satisfaction with the use of learning formats through online games in simulation situations. at a high level

Objective

การสอนเรื่องการช่วยเหลือการช่วยฟื้นคืนชีพ (CPR) เป็นเนื้อหาเกี่ยวข้องกับชีวิตมนุษย์ ผู้เรียนจึงต้องมีความรู้และทักษะในภาคทฤษฎีและปฏิบัติเป็นอย่างดี ซึ่งในการจัดการเรียนการสอนที่ผ่านมาผู้สอนจะใช้วิธีการเรียนภาคทฤษฎีควบคู่กับการปฏิบัติ แต่พบว่าผู้เรียนฝึกปฏิบัติไม่ถูกต้องต้องใช้ระยะเวลานาน ขาดความเร็วในการเรียนรู้ ซึ่งกระบวนการดังกล่าวเป็นส่วนของการเรียนรู้ของผู้เรียนที่เกี่ยวข้องกับความเร็วในการประมวลผล (Processing Speed) เนื่องจากเป็นเนื้อหาที่ต้องใช้ความจำ การตัดสินใจ และการฝึกทักษะควบคู่กัน ด้วยเหตุผลดังกล่าว ผู้วัจิยจึงนำมาออกแบบสื่อการเรียนการสอน โดยนำคุณสมบัติต่าง ๆ ของเกมคอมพิวเตอร์มาใช้ให้เกิดประโยชน์ในการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนที่ส่งเสริมการเรียนรู้ การพัฒนาสื่อและกิจกรรมที่เสริมสร้างการเรียนรู้ให้กับผู้เรียน ด้วยเหตุผลดังกล่าว ผู้วิจัยจึงสนใจที่จะพัฒนารูปแบบการเรียนรู้ผ่านเกมออนไลน์แบบสถานการณ์จำลอง เพื่อเป็นต้นแบบในการจัดการเรียนเรียน เครื่องมือเสริมทักษะการเรียนรู้ และเป็นแนวทางให้กับการพัฒนาสื่อทางการศึกษาต่อไป

Project Members

พัชรภรณ์ สุนทรวิบูลย์
Patcharabhorn Sounthornwiboon

#อาจารย์

Member

Vote for this Innovation!

Loading...