Back

Develop the features of the company's retail platform system

พัฒนาฟีเจอร์ระบบแพลตฟอร์มค้าปลีกของบริษัท

@คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ

#KLLC 2024
#Digital Technology
พัฒนาฟีเจอร์ระบบแพลตฟอร์มค้าปลีกของบริษัท

Details

	Nowadays, there are an increasing number of convenience stores. As a result, small entrepreneurs who open grocery stores Unable to compete, TD Tawandang Company has seen this problem. Therefore, a new business model was devised that brings together various technologies to help manage the store. By opening a shop under the name "Tookdee Mee Mattrathan", the company will provide services starting with consulting, training, system installation, product delivery, and sales promotion management such as discounts, exchanges, giveaways, free products, etc., to help stimulate sales for stores. But at present, to stimulate sales, there is no online format for customers to use. causing the attraction of customers is not yet as it should be. Therefore, there was an idea to develop the system in terms of features called “Online Coupon” The coupon management section will be developed at TD Nest, a system used to manage the company's stores. which is developed using the Angular Framework, which has complete tools for developing web applications according to SPA architecture without the need to install any additional libraries, and the use of coupons can be used through Line OA of the Tookdee Mee Mattrathan. developed using the Vue Framework, is fast and has good performance. It has an MVC structure suitable for developing small web applications. In the development process, the concept of Scrum was used to help organize and solve complex work problems.
	Results from development the online coupon feature can help promote the sales of Tookdee Mee Mattrathan stores. Data from customers coupon usage can be used to analyze campaign interest and be used to negotiate with product suppliers to distribute more coupons in the future. But because the feature has just been developed, there are few types of coupons to choose from. As a result, it is still unable to respond to the specific needs of the marketing department.

Objective

การส่งเสริมการขาย เป็นหนึ่งปัจจัยสำคัญที่ช่วยสร้างกำไรจำนวนมากให้แก่บริษัท ซึ่งในปัจจุบันรูปแบบการส่งเสริมการขายของร้านถูกดี มีมาตรฐานมีหลายรูปแบบ ยกตัวอย่างเช่น คะแนนสะสมจากการซื้อสินค้า การจัดโปรโมชัน การแจกบัตรกำนัลสำหรับร้านเปิดใหม่ และรางวัลที่เป็นคูปองท้ายใบเสร็จเมื่อซื้อสินค้า เป็นต้น แต่ในปัจจุบันการส่งเสริมการขายของร้าน ยังไม่มีรูปแบบที่เป็นออนไลน์ให้ลูกค้าได้ใช้งาน ทำให้ดึงดูดลูกค้ายังไม่เท่าที่ควร ทางบริษัทจึงได้มีความคิดที่จะสร้างรูปแบบการส่งเสริมการขายรูปแบบใหม่ขึ้นมาในชื่อของ “คูปองออนไลน์” ที่เป็นการแจกคูปองออนไลน์ให้แก่ลูกค้าสมาชิกทุกคน โดยสามารถใช้งานสิทธิ์คูปองได้ทันที ผ่านทางช่องทาง Line OA 

Project Members

ชนะพล ชื่นชูวิทย์
CHANAPON CHUENCHUWIT

#นักศึกษา

Member
บุญประเสริฐ สุรักษ์รัตนสกุล
Boonprasert Surakratanasakul

#อาจารย์

Advisor
พัฒนพงษ์ ฉันทมิตรโอภาส
Pattanapong Chantamit-O-Pas

#อาจารย์

Co-advisor

Vote for this Innovation!

Loading...